Na stronie zaprezentowane zostały metody badawcze i aparatura używane m.in. do badań części i zespołów samochodowych, badań pojazdów, badań emisji spalin, badań silników i układów napędowych oraz do badań innych urządzeń i maszyn.
Prezentacja wybranych metod badawczych i aparatury – część 3
Na stronie:
- Pozostała, wybrana aparatura do badań części i zespołów samochodowych
- Splash test – stanowisko do badania odporności komponentów na szoki termiczne zimną wodą
- Komory i inna aparatura badawcza do badań odporności na pył i wodę (w tym testów IP)
- Aparatura do badania stopnia ochrony przed dostępem do części niebezpiecznych i przed obcymi ciałami stałymi
- Aparatura do badań wibracyjnych
- Aparatura do badań parametrów oświetlenia
- Dynamometr do badań hamulców LINK Model M3000
- Aparatura do badania wymienników ciepła (testy cykli ciśnieniowych, testy starzenia, badania korozji wewnętrznej/zewnętrznej itp.)
- Wieloosiowe stanowiska badawcze do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych (MTS, INOVA)
- Wybrana infrastruktura badawcza do badań pojazdów, emisji spalin, silników i układów napędowych. Badania stanowiskowe i drogowe
- Stanowiska do wytrzymałościowych i dynamicznych badań skrzyń biegów
- Hamownie silnikowe
- Hamownie podwoziowe dla pojazdów z układami napędowymi ICE, hybrydowymi, hybrydowymi typu plug-in (PHEV) i w pełni elektrycznymi (BEV)
- Urządzenia – mobilne systemy do pomiaru emisji spalin (PEMS – Portable Emissions Measurement System)
Zobacz więcej:
Prezentacja wybranych metod badawczych i aparatury – część 1
Na stronie znajdziesz m.in. działy:
- Analizatory elementarne
- Chromatografia
- Spektrometria
- Spektrofotometry VIS
- Spektrofotometryczne pomiary barwy
- Spektroskopia w podczerwieni FTIR
- Pomiary spektroradiometryczne
- Analiza termiczna
- Techniki mikroskopowe
- Aparatura do badań emisji z materiałów i zapachu
- Laboratorium i aparatura do badań czystości technicznej
- Aparatura do badań produktów naftowych i cieczy eksploatacyjnych
Prezentacja wybranych metod badawczych i aparatury – część 2
Na stronie znajdziesz m.in. działy:
- Aparatura do badań fizykochemicznych, w tym badań właściwości mechanicznych oraz badań właściwości estetycznych i użytkowych
- Urządzenia do badań właściwości mechanicznych
- Aparatura do badań korozji wewnętrznej i zewnętrznej oraz erozji, a także działania gazów korozyjnych
- Aparatura do badań odporności na warunki środowiskowe – temperaturę, wilgotność i światło, a także starzenie w atmosferze z ozonem
- Komory do badań wysokociśnieniowych i badań szczelności wyrobów
- Komory do badań szokowych
Pozostała, wybrana aparatura do badań części i zespołów samochodowych
Splash test – stanowisko do badania odporności komponentów na szoki termiczne zimną wodą
Komora do splash testów – parametry techniczne stanowiska:
- zakres temperatury pracy komory: 30°C – 170°C
- zakres temperatury wody: 0°C – 20°C
- wymiary przestrzeni roboczej S×W×G = 1500×1180×1250 mm
- prędkość przesuwu dyszy z zimną wodą: 1 – 25 cm/s
- przepływ wody do 60 l/min
- możliwość mieszania wody z pyłem
Komory i inna aparatura badawcza do badań odporności na pył i wodę (w tym testów IP)
Komory pyłowe – do testów IP (odporności na pył)
Stanowiska badawcze – komory z pionową cyrkulacją mieszaniny pyłowo-powietrznej o pojemności 1 m3 i 0,3 m3.
Cechy charakterystyczne komory pyłowej o pojemności 1 m3
- wymiary komory roboczej: (1000×1000×1000) mm
- możliwość wykonywania badań w temperaturze otoczenia i w podwyższonej temperaturze (do 100°C)
- możliwość wykonywania testów z podciśnieniem
- otwór przelotowy o średnicy 80 mm umożliwiający doprowadzenie przewodów zasilających i podciśnieniowych do badanych obiektów
- możliwość sprzężenia komory z zewnętrznym układem napędowym np. w przypadku badań alternatorów.
Komory deszczowe, stanowiska nadeszczania – do testów IP (odporności na wodę)
Wykonywane badania
- odporności na padające krople wody (IPX1, IPX2)
- odporności na deszcz (IPX3, IPX4) przy użyciu rur o ruchu oscylacyjnym
- odporności na strugi wody (IPX5, IPX6, IPX6K)
- zanurzeniowe (IPX7, IPX8)
- odporności na mycie wysokociśnieniowe (IPX9, IPX9K)
-
Skrzynia kroplowa do testów IPX1 i IPX2 -
Nadeszczanie obiektu badań przy pomocy rury natryskowej, oscylacyjnej – test IPX3, IPX4 -
Nadeszczanie obiektu badań przy pomocy rury natryskowej, oscylacyjnej – test IPX3, IPX4 -
Nadeszczanie obiektu badań przy pomocy rury natryskowej, oscylacyjnej – test IPX3, IPX4 -
Badanie silnika elektrycznego na stopień ochrony IPX6K -
Badanie lampy samochodowej na stopień ochrony IPX9K -
Badanie alternatora na stopień ochrony IPX9K -
Badanie odporności na wodę pod wysokim ciśnieniem -
Badanie odporności na wodę pod wysokim ciśnieniem
Komora deszczowa, wielkogabarytowa
Komora do badania przenikania wody do wnętrza badanych obiektów takich jak:
- Pojazdy samochodowe i inne
- Urządzenia i maszyny
Aparatura do badania stopnia ochrony przed dostępem do części niebezpiecznych i przed obcymi ciałami stałymi
Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL zapewnia testy z całego zakresu IP. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce na temat testów IP.
Aparatura do badań wibracyjnych
System wibracyjny 36 kN współpracujący z komorą klimatyczną
Parametry systemu wibracyjnego 36 kN
- zakres częstotliwości: 4–3000 Hz
- maksymalne przemieszczenie: 76 mm
- maksymalne przyspieszenie: 100 g (sinus/random), 260 g (szoki mechaniczne)
- maksymalne obciążenie: 600 kg
- wymiary stołu pionowego: 600×600 mm
- wymiary stołu poziomego: 900×900 mm
Parametry komory klimatycznej
- wymiary wewnętrzne: 1500×1500×1500 mm
- zakres temperatur: -70°C – 180°C (10 K/min)
- wilgotność względna: 10 – 98% RH
System wibracyjny 80 kN współpracujący z komorą klimatyczną
Parametry systemu wibracyjnego 80 kN
- zakres częstotliwości: 4–2000 Hz
- maksymalne przemieszczenie: 76 mm
- maksymalne przyspieszenie: 100 g (sinus/random), 260 g (szoki mechaniczne)
- maksymalne obciążenie: 1000 kg
- wymiary stołu pionowego: 800×800 mm
- wymiary stołu poziomego: 1200×1200 mm
Parametry komory klimatycznej
- wymiary wewnętrzne: 1500×1500×1500 mm
- zakres temperatur: -70°C – 180°C (10 K/min)
- wilgotność względna: 10 – 98% RH
System wibracyjny 125 kN współpracujący z komorą klimatyczną
Parametry systemu wibracyjnego 125 kN
- zakres częstotliwości: 4 – 2000 Hz
- maksymalne przemieszczenie: 100 mm
- maksymalne przyspieszenie: 100 g (sinus/random), 200 g (szoki mechaniczne)
- maksymalne obciążenie: 2000 kg
- wymiary stołu pionowego: 1200×1200 mm
- wymiary stołu poziomego: 1500×1500 mm
Parametry komory klimatycznej
- wymiary wewnętrzne: 2800×2500×1400 mm
- zakres temperatur: -45°C – 180°C (5 K/min)
- wilgotność względna: 10 – 98% RH
Aparatura do badań parametrów oświetlenia
Zobacz: Badania optyczne
Dynamometr do badań hamulców LINK Model M3000
LINK Model M3000 Brake Dynamometer for brake testing
Dynamometr do badań hamulców LINK Model M3000
Stanowisko umożliwia badanie hamulców ciernych tarczowych oraz bębnowych w skali rzeczywistej w zakresie prób funkcjonalnych i trwałościowych:
- okładzin ciernych: klocków i szczęk hamulcowych
- bębnów hamulcowych
- tarcz hamulcowych pełnych oraz wentylowanych każdego typu i wykonanych z każdego materiału
Aparatura do badania wymienników ciepła (testy cykli ciśnieniowych, testy starzenia, badania korozji wewnętrznej/zewnętrznej itp.)
Heat exchanger testing equipment (pressure cycle testing, aging tests, internal/external corrosion testing etc.)
Wieloosiowe stanowiska badawcze do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych (MTS, INOVA)
MTS, INOVA multi-axis test stands
Wieloosiowe stanowiska badawcze firmy MTS
Badania części i zespołów, testy zmęczeniowe oraz wytrzymałościowe
Stanowiska badawcze budowane na potrzeby konkretnego typu badania i detalu, tworzone w oparciu o posiadaną bazę sprzętu elektro-mechanicznego oraz pomiarowego.
Posiadamy stacje badawcze do 8 kanałów, siłowniki od 2,7 do 250 kN, możliwość rejestracji jak i sterowania sygnałami ciśnienia, obrotów, kątem, momentem, innymi.
Wieloosiowe stanowiska badawcze firmy INOVA
Badania części i zespołów, testy zmęczeniowe oraz wytrzymałościowe z użyciem iteracji sygnału sterującego
Stanowiska badawcze budowane na potrzeby konkretnego typu badania i detalu, tworzone w oparciu o posiadaną bazę sprzętu elektro-mechanicznego oraz pomiarowego.
Posiadamy stacje badawcze do 8 kanałów, siłowniki od 2,7 do 250 kN, możliwość rejestracji jak i sterowania sygnałami ciśnienia, obrotów, kątem, momentem, innymi.
Wybrana infrastruktura badawcza do badań pojazdów, emisji spalin, silników i układów napędowych. Badania stanowiskowe i drogowe
Stanowiska do wytrzymałościowych i dynamicznych badań skrzyń biegów
Emulator Baterii 250 kW
Emulator baterii zintegrowany ze stanowiskiem do badań układów napędowych umożliwia przeprowadzanie badań kompletnych elektrycznych osi napędowych (silnik, przekładnia, inwerter, półosie) oraz hybrydowych skrzyń biegów w układzie poprzecznym, w symulowanych warunkach eksploatacji (symulacja pojazdu oraz jego baterii a także drogi i kierowcy).
Hamownie silnikowe
18 nowoczesnych stanowisk badawczych
- 10 hamowni z hamulcami elektro-wirowymi o mocy od 10 kW do 470 kW
- 8 hamowni dynamicznych o mocy od 250 kW do 560 kW
- 3 hamownie do badań hybrydowych układów napędowych (LD/ MD/ HD), wyposażone w e-storage
- Paliwa zasilające: benzyna, olej napędowy, biopaliwa (do stanowisk możemy doprowadzać różne rodzaje paliw płynnych w zależności od przeprowadzanego badania), LPG i CNG oraz wodór
Hamownie podwoziowe dla pojazdów z układami napędowymi ICE, hybrydowymi, hybrydowymi typu plug-in (PHEV) i w pełni elektrycznymi (BEV)
Chassis dyno facilities for vehicles with ICE, hybrid, plug-in hybrid (PHEV) and fully electric (BEV) powertrains
Laboratorium Emisji nr 1
Laboratorium Emisji nr 2
Urządzenia
- Zestaw analizatorów spalin – HORIBA MEXA 7400 HTRLE
- Zestaw analizatorów spalin – HORIBA MEXA 7500 DEGR
- System poboru spalin – HORIBA CVS 7400 S
- System poboru cząstek stałych – HORIBA DLS 7100 E
- Licznik cząstek stałych – HORIBA MEXA-2000 SPCS
- Komora klimatyczna WEISS WK 643’/35-60/Ro, o zakresie temp. od -35°C do 60°C
- Hamownia podwoziowa AVL 4WD
Mobilne systemy do pomiaru emisji spalin (PEMS – Portable Emissions Measurement System)
Systemy te przeznaczone są do pomiaru emisji spalin ze wszystkich rodzajów pojazdów drogowych (lekkich – LDV i ciężkich – HDV) w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) oraz maszyn pozadrogowych (NRMM) podczas pracy.
BOSMAL ma do Państwa dyspozycji 3 przenośne systemy pomiaru emisji spalin znanych światowych producentów: AVL i HORIBA. Systemy PEMS mierzą zarówno składniki gazowe, jak i liczbę cząstek stałych (PN23 i PN10).
System AVL M.O.V.E.
- Moduł analizatorów GAS PEMS 493:
- THC: 0 – 30000 ppmC1
- NO: 0 – 5000 ppm
- NO2: 0 – 2500 ppm
- CO: 0 – 5 vol%
- CO2: 0 – 20 vol%
- Licznik cząstek stałych PN PEMS iS 496:
- PN: 0 – 2·107 #/cm3
- Komputer zarządzający
- Rozdzielacz zasilania
- Zasilacz prądowy wraz z rozdzielaczem
- Moduł pomiarowy przepływu spalin EFM 495:
- Zakres przepływu: 0 – 45 m3/min
- Przepływomierze spalin: 2”, 2.5”, 3”, 4”, 5”
- Stacja pogodowa
- Moduł GPS
- Adapter OBD
System Horiba OBS-ONE GS12 PN23
- Moduł analizatorów OBS ONE-GS-GA:
- NO: 0 – 3000 ppm
- NOx: 0 – 3000 ppm
- CO: 0 – 10 vol%
- CO2: 0 – 20 vol%
- Moduł analizatora THC OBS-ONE-GS-FA:
- THC: 0 – 10000 ppmC1
- Komputer zarządzający OBS-ONE-CC
- Licznik cząstek stałych OBS-ONE-PN23
- PN: 0 – 5·107 #/cm3
- Rozdzielacz zasilania OBS-ONE-PE
- Zasilacz prądowy OBS-ONE-PS
- Moduł pomiaru przepływu spalin OBS-ONE-PF
- Rodzaje przepływomierzy: BL, CL, EH, FH, GH:
- Zakres przepływu: 0 – 45 m3/min
- Stacja pogodowa
- Moduł GPS
- Adapter OBD
System Horiba OBS-ONE GS12 PN10
- Moduł analizatorów OBS ONE-GS-GA:
- NO: 0 – 3000 ppm
- NOx: 0 – 3000 ppm
- CO: 0 – 10 vol%
- CO2: 0 – 20 vol%
- Moduł analizatora THC OBS-ONE-GS-FA:
- THC: 0 – 10,000 ppmC1
- Komputer zarządzający OBS-ONE-CC
- Licznik cząstek stałych OBS-ONE-PN23
- PN: 0 – 5·107 #/cm3
- Rozdzielacz zasilania OBS-ONE-PE
- Zasilacz prądowy OBS-ONE-PS
- Moduł pomiaru przepływu spalin OBS-ONE-PF
- Rodzaje przepływomierzy: DH, EH, FH:
- Zakres przepływu: 0 – 30 m3/min
- Stacja pogodowa
- Moduł GPS
- Adapter OBD
Powrót
do góry strony