Dekorator Menu

Badania i pomiary drogowe pojazdów

Wróć do listy

Zobacz więcej:

  • Badania skuteczności układów hamulcowych pojazdów
  • Pomiary zużycia oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych samochodów (w badaniach drogowych)
  • Hałas i wibracje (w badaniach drogowych)
  • Pomiar zasięgu pojazdu elektrycznego w badaniach drogowych
  • Pomiar zużycia energii elektrycznej pojazdu elektrycznego w badaniach drogowych, SORT
  • Stacje ładowania pojazdów elektrycznych, ładowarki DC – 50 kW i AC – 22 i 43 kW
  • Badania funkcjonalności pojazdów

Próby przebiegowe pojazdów

Instytut prowadzi:

  • badania trwałości, niezawodności i funkcjonalności/kierowalności całego pojazdu w warunkach drogowych
  • analizę występujących w pojazdach usterek i nieprawidłowości w funkcjonowaniu
  • ocenę trwałości i funkcjonalności wybranych zespołów pojazdu
    • Próby Reliability Growth, EOBD, IUPR i inne
    • Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy wszystkich kategorii, przyczepy i naczepy samochodowe
    • Napędy: spalinowe (benzyna, olej napędowy, LPG, CNG, biopaliwa, inne), elektryczne, hybrydowe
    • Różne rodzaje tras: miejska, pozamiejska, autostradowa, górska, terenowa, tor wysokich prędkości
    • Możliwość wykonywania badań poza granicami RP: Włochy, Hiszpania, Ukraina, Szwecja i inne kraje europejskie, przy szczególnych wymaganiach (np. odnośnie temperatury lub wysokości n.p.m.)
Próby przebiegowe

Pomiary dynamiki pojazdów

System do pomiarów parametrów ruchu samochodu oparty o GPS

  • Pomiary wykonywane na drodze, metodą bezstykową przy użyciu zestawów pomiarowych Corrsys-Datron z głowicą optyczną Correvit lub system inercyjny z GNSS OxTS RT2002.
  • Inne pomiary dynamiki pojazdu wymagające określenia położenia, prędkości i przyspieszenia pojazdu w kierunku wzdłużnym i poprzecznym

Pomiary osiągów pojazdów

Instytut prowadzi:

  • Pomiary prędkości maksymalnej
  • Pomiary intensywności rozpędzania
    • od startu zatrzymanego, ze zmianą biegów lub na wybranym biegu
    • ze startu lotnego, od wybranej prędkości
  • Określenie oporów toczenia
    • Pojazdy samochodowe wszystkich kategorii, pojazdy specjalne, ciągniki rolnicze
    • Napęd spalinowy (benzyna, olej napędowy, LPG, CNG, biopaliwa, inne), elektryczny, hybrydowy
    • Badania wg i na zgodność z Regulaminem 68 EKG ONZ
    • Pomiary wykonywane na drodze, metodą bezstykową przy użyciu zestawów pomiarowych Corrsys-Datron z głowicą optyczną Correvit

Pomiary zużycia paliwa pojazdów

Instytut prowadzi:

  • Pomiary eksploatacyjnego zużycia paliwa na wybranych trasach
  • Pomiary zużycia paliwa przy stałej prędkości jazdy na drodze – Regulamin nr 84 EKG ONZ
  • Pomiary zużycia paliwa w cyklu jezdnym SORT (autobusy) – UITP Project SORT Standardised On-Road Test Cycles
    • Pojazdy samochodowe wszystkich kategorii, pojazdy specjalne, ciągniki rolnicze, maszyny robocze i inne
    • Różne rodzaje paliw: benzyna, olej napędowy, biopaliwa
    • Pomiary wykonywane metodą objętościową, przy pomocy przepływomierzy Pierburg, AVL
    • Zakres do 150 l/h

Pomiary momentu obrotowego i kąta skrętu kierownicy

Urządzenie do pomiaru kąta skrętu koła kierownicy oraz pomiaru momentu na kole kierownicy

Instytut prowadzi:

  • Badania wymagające pomiaru kąta skrętu koła kierownicy oraz pomiaru momentu obrotowego na kole kierownicy
  • Pojazdy samochodowe wszystkich kategorii, pojazdy specjalne
  • Badania wg i na zgodność z Regulaminem 79 EKG ONZ
  • Urządzenie pomiarowe oparte na dwóch czujnikach: momentu obrotowego oraz enkodera inkrementalnego, zakres pomiaru momentu do 200 Nm.

Określenie błędów wskazań prędkościomierza i drogomierza

  • Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy wszystkich kategorii
  • Regulamin nr 39 EKG ONZ
  • Badania także dla celów homologacji pojazdów

Badania skuteczności ogrzewania wnętrza pojazdu

  • Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy, pojazdy specjalne
  • Metoda pomiaru temperatur w określonych miejscach samochodu w trakcie jazdy

Pomiar temperatur i ciśnień wybranych układów w pojazdach, w trakcie jazdy

  • Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy
  • Układ wydechowy, chłodzenia, skrzynia biegów i inne
  • Zakres temperatur: od -30°C do 1200°C
  • Zakres ciśnień: od 1 do 200 bar

Oceny subiektywne zachowania pojazdu i kierowalności w czasie jazdy

Instytut prowadzi:

  • ocenę układów ABS i ASR na nawierzchniach o obniżonej przyczepności (płyta poślizgowa)
  • ocenę zdolności ruszania pod wzniesienie (górka najazdowa)
  • ocenę działania układu kierowniczego i zawieszeń na różnych rodzajach tras i nawierzchniach
  • ocenę układu napędowego na różnych rodzajach tras

Pomiary średnic zawracania

  • Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy wszystkich kategorii
  • Metoda oznaczania toru jazdy cieczą w trakcie ruchu samochodu

Powrót
do góry strony