Badania trwałościowe skrzyń biegów


 

Badania maualnych i automatycznych (dwusprzęgłowych) skrzyń biegów

(jako część projektu: Stworzenie Centrum Kompetencji rozwoju układów napędowych samochodów)

 

Stanowisko badawcze umożliwia wykonywanie :

  • trwałościowych badań skrzyń biegów oraz ich mechanizmów i łożysk, na poszczególnych biegach i różnych cyklach jazdy (z maksymalny moment obrotowy i mocą),
  • wytrzymałościowych i dynamicznych testów (pod obciążeniem) skrzyń biegów manualnych oraz dwusprzęgłowych (DCT), stosowanych w układach poprzecznych 4x2,
  • symulacji funkcjonowania skrzyń biegów (osobowych lub lekkich samochodach dostawczych),
  • symulacji pracy silników diesla i benzynowych,
  • symulacji pracy z uwzględnieniem warunków obciążenia drogowego (m.in opór aerodynamiczny, toczenia, jazdy pod górę oraz bezwładność pojazdu itp.,
  • symulacji zachowań kierowcy (od agresywnej i sportowej, po jazdę ekologiczną).

 

 

 

 

Najważniejsze parametry stanowiska:

 

Silnik: DynoPrime PMW 132L6P3

  • maksymalne obroty: nmax = ± 10 000 rpm
  • maksymalne moment: Mmax = ± 800 Nm (aż do 5435 rpm)
  • moment przy nmax=10 000 rpm Mat 10000 rpm = ± 420 Nm

 

Silniki hamujące: DynoTrain AFA-T 220/0.65-3

  • maksymalne obroty: nmax = ± 3 000 rpm
  • maksymalny moment: Mmax = ± 3 200 Nm (up to 650 rpm)
  • moment przy nmax = 3000 rpm Mat 3000 rpm = ± 460 Nm
     

 

 


Badania trwałościowe manualnych skrzyń biegów,

 

Stanowisko badawcze umożliwia wykonywanie badań przy pełnej automatyzacji procesu sterującego i gromadzenia danych przez komputerowy system kontroli. 

 

Stanowisko jest napędzane silnikiem prądu zmiennego, typ LN8250M-A, wyprodukowanym przez “SCHORCH/Germany, o  następujących parametrach:

 

  • moc maksymalna:          220 kW
  • moment maksymalny:    400 Nm w przedziale do n=5240 rpm
  • w przedziale:                  n=5240–6000 rpm moment spada liniowo od 400 Nm do 350 Nm.

 

 

 

Półosie napędowe są hamowane przez 2 silniki prądu stałego (symulacja oporu drogi)  typ LSK 2804 CSM 03, wyprodukowane przez “Leroy Somer/France”, o następujących parametrach:

 

  • moc maksymalna            196 kW
  • moment maksymalny:     2400 Nm w przedziale n=50-780 rpm
  • w przedziale:                   n=780–1300 rpm moment spada liniowo od  2400 Nm do  1350 Nm
  • w przedziale:                   n=1300–2000 rpm moment spada liniowo od  1350 Nm do 400 Nm.
 
 
 



[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.